joi, 14 februarie 2008

Stagii practice in Bucuresti

A doua parte a proiectului care a vizat cresterea competentei profesionistilor care lucreaza cu CDI a constat in stagii de practica la serviciile din Bucuresti, o experienta care s-a anuntat si dovedit in final extrem de utila.

In saptamana 28 ianuarie – 2 februarie 5 stagiari care au participat la primul curs teoretic de la Bran au venit la Bucuresti pentru a cunoaste “pe viu” serviciile care se adreseaza direct CDI.
Cei 5 au fost Ileana Truica – ARAS Timisoara, Claudia Petrescu – ARAS Iasi, Mihaela Olteanu – ADV, Oana Ignat – ARAS Constanta si Meiral Amet – ARAS Constanta.
Prima zi a fost dedicata vizitelor la ARENA, CAIA Pantelimon, Integration si ARAS . Fiecare vizita a insemnat o prezentare a serviciului (facuta de unul din angajati) si o discutie libera despre cum functioneaza acesta. La ARAS un membru al echipei de teren a prezentat activitatea de outreach prin prisma experientei proprii.
Incepand cu ziua a 2a fiecare participant a fost distribuit in cate un serviciu unde a ramas pentru urmatoarele 3 zile - Claudia Petrescu la CAIA Pantelimon, Ileana Truica la Integration, iar Oana Ignat si Meiral Amet la centrul fix de schimb de seringi al ALIAT.
Dupa 3 zile de practica stagiarii au vizitat Clinica de dezintoxicare de la spitalul Obregia unde au stat de vorba cu un pacient si cu personalul medical, apoi CAIA Obregia, Centrul Risc Minim al ALIAT si CAIA Pericle.

In a doua saptamana a stagiului( 4-8 februarie) au fost invitati 5 angajati ANA: de la CPECA Timis - Ileana Maruta, CPECA Dolj -Gabriel Albastroiu, CPECA Cluj – Corina Nistor, CPECA Iasi - Isabelle Cobzaru, CPECA Constanta - Alexandra Vasilescu.
Cei 5 au urmat in prealabil cursul teoretic de Harm Reduction de la Bran sau Predeal.
Urmarind in mare acelasi program de vizite si stagii ca primul grup , acestia au facut practica la CAIA Pantelimon, CAIA Obregia, ARAS - outreach, ARENA, ALIAT si CAIA Pericle.

Evaluarea finala a ambelor grupe de stagiu a confirmat utilitatea experientei practice in formare. Contactul direct cu CDI din postura ofertantului de servicii ajuta la intelegerea concreta a nevoilor consumatorilor si modului in care se poate lucra cu acestia. Pe de alta parte “infiltrarea” printre cei care asigura functionarea unui serviciu ofera insighturi care nu se pot transmite teoretic despre cum ar trebui conceput un astfel de serviciu, do’s and dont’s.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu